קוראים לי יובל, ואני מכור לטכנולוגיה. אז דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מקבלים שיחת טלפון, אבל זה לא אדם בצד השני, זה... 🤖️ רובוט! כן, רובוט AI שרוצה לשכור אתכם!
הסיפור הזה לא לקוח מסרט מדע בדיוני, הוא קורה ממש עכשיו! יש פלטפורמה חדשה שבה מערכות AI יכולות לגייס בני אדם לביצוע משימות בעולם הפיזי עבור כסף. לא, זה לא סתם מילוי טפסים או משימות קטנות. זה כולל שיחות טלפון, השתתפות בפגישות, משא ומתן, ואפילו שליחויות!
תחשבו על זה רגע. לראשונה, השרשרת הפיקודית מתהפכת:
- ה-AI מגדיר את המשימה
- ה-AI קובע את התנאים
- והאדם מבצע
אתם כבר לא משתמשים ב-AI ככלי, אתם הופכים לכלי בעצמכם. יש כאלה שאומרים שזה "ניהול יעיל", אחרים טוענים שזו תחילתו של משהו אפל יותר. וזה מעלה כמה שאלות מטרידות:
- אחריות: אם AI ינחה אדם לבצע משהו לא אתי או לא חוקי, מי יהיה אחראי? הפלטפורמה? המפתחים? האדם שביצע את המשימה?
- דינמיקה של עבודה וכוח: האם זה פשוט פרילנס עם אוטומציה משופרת, או השלב הראשון שבו בני אדם מתחרים כדי להיות "שימושיים" למכונות?
- שינוי פסיכולוגי: מה קורה לנו כשאנחנו מנרמלים קבלת הוראות מישות לא-אנושית, שאין לה את אותם ערכים, פחדים או השלכות כמו שלנו?
שנים שאלו: "האם AI יגזול את המשרות שלנו?" אולי השאלה האמיתית שצריכה להישאל היא... האם אנחנו מוכנים להיות המשרתים של ה-AI? 🤔
מה אתם חושבים, חברים? האם זו אבולוציה טבעית של שוק העבודה, או שאנחנו חוצים כאן גבול מסוכן? 🤖️

