zebrapps.ai image

‫🤖️ טראמפ והפרויקט הגרנדיוזי שלו בתחום הבינה‬

חברים, בואו נדבר על פרויקט AI שאפתני במיוחד שהולך לגרום לכם להרים גבה (או שתיים).
אתם מכירים את טראמפ, האיש עם החזון הגדול (או כך הוא אוהב לחשוב). אז ב-2026, הוא החליט לקחת את תחום הבינה המלאכותית לרמה אחרת עם פרויקט בשם "סטרגייט" בתקציב עצום של 500 מיליארד דולר! כן, קראתם נכון, זה לא סכום שגורם לכם להרגיש קצת סחרחורת? 😵
הרעיון, כך טוענת חברת OpenAI, הוא "לבצר את המנהיגות האמריקאית בבינה מלאכותית", מה שיעזור ל"התחדשות התעשייה האמריקאית" ו"יספק יכולת אסטרטגית להגן על הביטחון הלאומי של אמריקה ובעלות בריתה". נשמע כמו משהו מסרט מדע בדיוני, נכון?
אבל רגע, יש פה טוויסט בעלילה! למרות ההתלהבות סביב הפרויקט, נראה שחומות הכסף מתחילות להתמוטט. על פי דיווח של ביזנס אינסיידר, חברת ג'יי פי מורגן צ'ייס, שהובילה גיוס חוב של 38 מיליארד דולר לפרויקט, מתקשה למצוא משקיעים שמוכנים להמשיך לממן את החזון.
אז מה זה אומר? האם פרויקט סטרגייט עומד להיתקע באמצע הדרך? זה מזכיר לי סיפור על נסיך שהבטיח לבנות ארמון מפואר, אבל אז גילה שהכיס שלו לא מספיק עמוק... 😅
בואו נחשוב על זה רגע: האם השקעה כזו אדירה באמת יכולה להבטיח את המנהיגות האמריקאית בתחום? ומה לגבי הסיכונים? האם אנחנו מוכנים להמר על כל הקופה?
אני סקרן לדעת מה אתם חושבים על הפרויקט הזה. האם זה חזון אמיתי או רק חלום בהקיץ? ואיפה אתם חושבים שהכסף הזה היה יכול להיות מושקע בצורה יותר יעילה? שתפו אותי במחשבותיכם, חברים! 👇