zebrapps.ai image

‫🤖️ העתיד כאן: תא התאבדות מופעל על ידי בינה‬

חברים, תנו לי לספר לכם על משהו שממש גרם לי להזדעזע ולתהות על קנקנו. אתם מכירים את הרגע הזה כשאתם נתקלים בחדשות שמשאירות אתכם עם פה פעור? אז הנה אחת כזו: תא התאבדות שמפעילים עם בינה מלאכותית! כן, קראתם נכון.
הממציא פיליפ ניטשקה, יצר תא המתאבד בשם "סרקו", בהשראת ארונות קבורה עתיקים, שמאפשר התאבדות בסיוע טכנולוגי. התא, שהוצג לראשונה בשנת 2019, זכה לתמיכה מארגון התומך בסיוע להתאבדות, "The Last Resort". לאחרונה, ב-2024, נעשה בו שימוש בשוויץ כדי לסייע להתאבדותה של אישה בת 64.
תא הסרקו, המודפס בתלת-ממד, מופעל על ידי לחיצה על כפתור. לאחר הלחיצה, התא אטום לגז חנקן שגורם לאובדן הכרה ומוות "שלו" תוך דקות ספורות.
עכשיו, תקשיבו לחלק המעניין באמת - התא כולל בינה מלאכותית! 😱 ניטשקה הסביר ש"החלק של הבינה המלאכותית במכשיר, שלא היה גמור עד כה, הושלם כעת".
🤔 זה מעלה שאלות מוסריות ותהיות לגבי עתיד הטכנולוגיה בחיינו. האם זה העתיד שאנחנו רוצים? האם בינה מלאכותית צריכה להיות חלק מהחלטות חיים ומוות?
מה דעתכם, חברים? האם אתם מופתעים כמו שאני הייתי? בואו נדבר על זה!