חברים, היום אני רוצה לשתף אתכם בתגלית מפתיעה ומסקרנת בעולם הבינה המלאכותית. תחזיקו חזק, כי הסיפור הזה הולך לשאוב אתכם למעמקי ה-AI הגלובלי!
תמיד תהיתם למה המודלים הסינים של בינה מלאכותית שולטים בתחום הקוד הפתוח בזמן שהמעבדות המערביות נסוגות? אז מסתבר שיש לזה הסבר מעניין.
בעוד שמעבדות כמו OpenAI, Anthropic, וגוגל מתמודדות עם לחץ גובר להגביל את המודלים המתקדמים שלהן, המפתחים הסינים נכנסו למרחב הפתוח בסערה עם AI שמותאם בדיוק לצרכים של המשתמשים. הם בונים מודלים חזקים שיכולים לרוץ על חומרה רגילה ונגישה, וזה לגמרי משנה את המשחק!
חקירה חדשה בנושא אבטחה חושפת את העליונות הסינית הזו. מחקר שפורסם על ידי SentinelOne ו-Censys, שמיפה מעל 175,000 מארחי AI חשופים ב-130 מדינות לאורך 293 ימים, מראה שהמודל Qwen2 של עליבאבא מדורג שני רק ל-Llama של Meta מבחינת פריסה גלובלית. אבל החלק המעניין באמת הוא ש-Qwen2 מופיע ב-52% מהמערכות שרצות מספר מודלים של AI, מה שמצביע על כך שהוא הפך לחלופה העיקרית ל-Llama!
מה זה אומר? ובכן, מומחים חוזים שהמודלים הסינים יתפסו תפקיד מרכזי יותר ויותר במערכת האקולוגית של LLM בקוד פתוח, במיוחד כשמעבדות המערביות מצמצמות את שחרור המשקלים הפתוחים.
האם זה אומר שהעתיד של AI בקוד פתוח נמצא במזרח? 🤔 האם יש כאן סוד טכנולוגי שאנחנו מפספסים?
אני סקרן לדעת מה אתם חושבים על העליונות הסינית הזו. האם נתקלתם במודלים הסינים הללו? ואיך אתם חושבים שהדבר ישפיע על פיתוח ה-AI הגלובלי?
בואו נדבר על זה! 💬

