חברים, בואו אספר לכם על ההרפתקה האחרונה שלי בעולם המסחר והבינה המלאכותית. לפני שמונה חודשים, החלטתי לנסות משהו קצת משוגע: לתת ל-ChatGPT 400 דולר ולבקש ממנו לסחור עבורי.
אז ככה זה התחיל: הכנסתי 400 דולר לחשבון ברוקראז', וביקשתי מ-ChatGPT לסחור עבורי. הסכום הכפיל את עצמו כבר במסחר הראשון! אבל אז, ביום השני, ChatGPT הודה בפניי: "אממ... אני לא באמת יכול לראות מחירי מניות בזמן אמת." 😅 קלאסי, לא?
במקום לוותר, החלטתי לקחת על עצמי משימה שאפתנית - לבנות פלטפורמת מסחר משלי! כמו כל אדם רגוע ונורמלי, ביליתי את שמונת החודשים הבאים בשאלות אינסופיות לאינטליגנציה המלאכותית, עד שבטעות יצרתי פלטפורמת מסחר מתקדמת.
התחלתי עם סקריפט ענק ב-Python, עם כ-50 קבצים! הסקריפט היה אמור:
- לאסוף מידע על כל מניות ה-S&P 500
- לאסוף נתונים על אופציות
- לבנות מודל של "מרווחי אשראי" (credit spreads)
- לדרג את המניות
- לאסוף חדשות רלוונטיות
- ולעבד את כל הנתונים דרך GPT
הסקריפט עבד בערך 85% מהזמן, אבל לקח 15 דקות להרצה. זה הרגיש כמו תיקון זמני, אז החלטתי לשדרג. פיתחתי מחדש את הכל כפלטפורמת אינטרנט אמיתית!
אז מה היא עושה? כשאני פותח את הטאב, היא סורקת 475 מניות ב-S&P 500, ומבצעת ניתוחים מתקדמים:
- תנודתיות - בודקת את התנודתיות הגלומה (IV) והתנודתיות ההיסטורית (HV) של המניה.
- דירוג תנודתיות - האם התנודתיות גבוהה או נמוכה יחסית לשנה האחרונה?
- מועדי דיווחי רווח - תאריכים קריטיים עם סיכונים פוטנציאליים.
- נזילות - האם קל לסחור במניה?
ואז היא מפעילה מנגנוני סינון קפדניים - סוג של "שערים" שדרכם המניה צריכה לעבור כדי להיחשב כהזדמנות מסחר.
אתם מבינים, יצרתי רובוט מסחר מתקדם שמנתח את השוק עבורי! זה כמו שילוב של סוחר-על עם AI. 🤑
אז מה אתם חושבים? האם גם אתם הייתם מנסים ליצור רובוט מסחר אישי? האם אתם מאמינים שבקרוב כולנו נסחור בעזרת AI? 😎

